RECEPT PÅ BRÖD!

Här kommer receptet för brödet jag bakade igår. Brödet heter "Portions Bröd" och är ett bra mål att äta till mellanmål eller liknande. Om man tar en ostbit på blir det supergott, tro mig (:
Portions bröd, 6 stycken.

Ingredienser:
2  1/4 dl Vetemjöl
3/4 havregryn
1 tsk bakpulver
1 krm salt
25 g margarin
1 dl mjölk.
Redskap:
skål
mått-sats
träsked
stekjärn
stekspade
plåt (långpanna)
Ps. Jag går genom det vanliga receptet!

Gör såhär:
1. Sätt på ugnen på 255 grader.
2. Mät upp 3/4 havregryn, 2 1/4 vetemjöl , 1 tsk bakpulver och 1 krm salt och häll i en skål.
3. Smula sönder margarinet med fingertopparna i mjölkblandningen.
4. Tillsätt 1 dl mjölk eller filmjölk och arbeta snabbt samman degen med träskeden.
5. Knåda degen till en lång korv och skär i sex stycken bitar. Rulla sedan degbitarna till bullar, 6 st.
6. Lägg 'bullarna' på en plåt och ta en bakduk över.
7. Sätt in bullarna mitt i ugnen eller brödet på nedersta falsen (det kallas att grädda brödet). Sätt en timer eller klocka på ca 10-12 minuter.
8. Tag sedan av brödet från plåten med hjälp utav en bakskrapa. Låt gärna brödet svalna under bakduken.
KLART!



Kommentarer
Postat av: Angelica (zo)

Ser väldigt mumsigt ut. Ska pröva att baka imorgon :) sätt gärna upp fler smariga recept 8D

2011-03-11 @ 21:26:46
Postat av: Imrekjersti

Great looking site. It has been helpful. Thanks

2011-11-18 @ 13:33:49
URL: http://imrekjersti.bloglabel.com

Kommentera:

Ditt namn:
Stammis? ♥

E-postadress: (hemlis mellan dig och mig)

Hemsida eller Bloggadress:

Vad har du att säga? :

Trackback
RSS 2.0